Матування машини перед фарбуванням потрібно для покращення адгезії лакофарбового шару, шпаклівки та ґрунтовки. У процесі матування старе покриття автомобіля стирається абразивними матеріалами. Дрібні подряпини збільшують площу реакції та підвищують глибину взаємного проникнення шарів, роблячи покриття, що наноситься, більш стійким і довговічним.

1 Підготовка до матування

2 Матування поверхні
2.1 Матування звичайної поверхні
2.2 Матування транспортувального ґрунту
3 Матеріали для матування
4 Інструменти для матування
4.1 Матування вручну
4.2 Матування рубанком
4.3 Матування авто за допомогою шліфувальної машинки
Підготовка до матування
Для поліпшення реакції між шарами фарбування кузов автомобіля матується. При цьому глибина подряпин має становити сотні мікрометрів, тому слід акуратно використовувати відповідні абразиви для запобігання надмірному ошкурюванню. Перед початком робіт важливо передбачити такі моменти:

У процесі роботи необхідно захищати органи дихання від пилу малярною маскою чи респіратором;
абразив вибирається після вивчення інструкції щодо нього;
для матування потрібно кілька абразивів із різною зернистістю;
починати слід з найбільшого абразиву, а остання прохідка виконується найбільш дрібною наждачкою;
оцінити якість матування допоможе проявний порошок;
Перед початком роботи зварні шви в місцях обробки необхідно знежирити.
Увага! При використанні шліфувальної машини слід застосовувати м’яку підкладку для запобігання запила – кантиків та появи випадкових подряпин.

Матування поверхні
Матування слід починати із зачистки крупнозернистим наждачним папером великих плоских поверхонь шліфувальною машинкою або рубанком. Оброблені та рельєфні поверхні обережно обробляються вручну. У процесі якісного матування старе покриття знімається та залишається рівний відполірований тонкий шар.

Заключні етапи матування це:

Шліфування;
візуальна перевірка якості роботи за допомогою проявного порошку;
промивання чистою водою;
протирання губкою або повстю;
просушування;
знежирення.
Перевіряти якість роботи краще при бічному освітленні. Виявлені дефекти відзначаються маркером та обробляються повторно. Від якості матування залежить надійність зчеплення ЛКП із поверхнею автомобіля. При цьому матування звичайних поверхонь і транспортувального ґрунту суттєво відрізняються, тому їх слід розглянути окремо.

Матування звичайної поверхні
Матування проводиться на всіх етапах фарбування автомобіля. Для нанесення ґрунтовки, шпаклівки та фарби поверхня обробляється абразивами різної зернистості для покращення реакції між шарами.

Перед ґрунтуванням поверхня ошкурюється наждачним папером з розміром зерен приблизно Р320. Перед фарбуванням обробка проводиться менш агресивними абразивами, в межах Р800-Р1200 або із застосуванням спеціальної пасти. При локальному ремонті краю ділянки поліруються тонкою абразивною губкою Р2000. При якісному поліруванні в тому самому місці використовують по черзі кілька абразивів різної зернистості, спершу для ошкурювання, а потім для полірування. Матування проводиться всуху, наприклад, для поліефірної шпаклівки, або зі змочуванням помірною кількістю води для видалення пилу.

Довідка! Технологічні подробиці обробки можна дізнатися з інструкції до обраного абразиву виробника.

Матування транспортувального ґрунту
Для доставки нових деталей на їх нерідко захищають від пошкоджень спеціальним захисним шаром. Транспортувальний грунт наноситься методом електроосадження та відрізняється високою твердістю. Перед експлуатацією такої деталі захисний шар необхідно зняти та нанести стандартне автомобільне ЛКП. При фарбуванні нових деталей матування знадобиться, якщо крім грунтовки є транспортувальне покриття. З’ясувати його наявність допоможе розчинник, що реагує з будь-яким покриттям, крім базового грунту.

Акуратно зняти транспортувальний грунт вручну практично неможливо, тому потрібно використовувати шліфувальну машину. Зняття транспортувального ґрунту вимагає у зв’язку з його твердістю специфічного підходу. Знадобиться спеціальне шліфувальне коло з мінеральних складових. Він має стандартну градацію Р320, але справляється з підвищеним навантаженням під час шліфування. Також у комплекті йдуть гель та паста для матування.

Матеріали для матування
Для роботи з матування автомобіля насамперед будуть потрібні абразивні матеріали. При усуненні глибоких подряпин, іржі та інших істотних пошкоджень знадобляться абразиви Р120-Р180, і навіть Р80 для зачистки до металу. Стандартним набором є наждакові папери з номерами Р320 для роботи по ґрунту, Р800-Р1200 для обробки перед нанесенням ЛКП та Р2000 для усунення дрібних дефектів та локального ремонту. Можна обробляти фарбу перед нанесенням лаку, м’яким абразивом Р3000. При виборі матеріалу слід вивчити відповідні рекомендації від виробника покриття, що наноситься.

Матування автомобільного кузова та деталей потрібно на всіх етапах нанесення захисного та лакофарбового покриття. Для роботи буде потрібно набір абразивів різної зернистості. Різні елементи кузова обробляються різними інструментами – гладкі поверхні можна зашкурити шліфувальною машинкою, тонкий метал потрібно обробляти рубанком, а важкодоступні місця можна відполірувати тільки вручну.


Пов'язані товари